07 November 2008

Eyeball QSO di Jajahan Victor 33 (R.O.G) - Gombak

Eyeball mingguan R.O.G setiap hari jumaat mlm..

Pertama kali aku menjejakkan kaki ke wilayah V33 Gombak (R.O.G) dan eyeball bersama beberapa stesyen amatur disana.... Diantara yang hadir ialah :

LOKASI : Restoran Tomyam Corner Lot (Sri Gombak)

1. 9W2TAX - Rahim a.k.a wet
2. 9W2NIA - Wan motorola hustler
3. 9M2AZ - Abang Aziz
4. 9W2BHL - Abang Farid
5. SWL - Syam (bakal 9W8YAM)
6. SWL - Izwan (member syam)
dan beberapa stesen lagi yang telah beransur lebih awal...

macam2 yg aku pelajari dari eyeball gombak ni... terutama pasal sistem amatur MOTOROLA.. dari rahim dan wan... di sini juga aku tau pasal "kangkang"... hehehe.. power siot... "kapal terbang pun boleh mendarat" bak kata rahim 9w2tax..

tak ade gambar yg aku rakamkan.. hehehe.. tak bawak DSLR laa.. battery tak charge..

Kat sana juga aku ada kenal sikit pasal sistem GPS garmin yg rahim guna... macam menarik jugak gps ni.. duit duit duit...

73.. de 9w2pgn

Tiada ulasan: